כל המידע על וושו – Wushu שיטת קונג פו ואקרובטיקה

כל המידע: מה זה וושו? איפה זה התחיל? איפה אפשר ללמוד?

וושו היא אומנות לחימה סינית מודרנית, זוהי מערכת קונג פו סינית המורכבת ממגוון שיטות לחימה מסורתיות, שנוצרה בסין בשנות ה-50 של המאה שעברה.

וושו (באנגלית נכתב כ- Wushu) כולל שימוש בתבניות תנועה – טאולו, שמקורן במגוון שיטות קונג פו סיני, כמו גם שלל אקרובטיקה ושימוש בכלי נשק מסורתיים כגון חרב, מקל, מניפה, חנית ועוד.

וושו - קונג פו סיני - לילדים ומבוגרים

פיתוח ענף הוושו עודד על ידי הממשל הסיני בשנות ה-50, במטרה ליצור “מערכת אחת” שתציג לראווה את הידע הרב הקיים בסין בהקשר לאומנויות לחימה.

תחרויות ואירועים הן חלק מהותי ב-וושו בהן מתחרים בזוגות או ביחידים על ביצוע תבניות לחימה ביד ריקה או עם מגוון כלי נשק כמו חרב, חנית, מקל, מניפה ועוד.

וושו קרית גת

המתאמנים ב-Wushu לומדים גם אקרובטיקה רבה כיוון שאחת המטרות היא להציג לראווה את היכולות של הקונג פו הסיני.

וושו-אושו קרית גת

בישראל מרבית המורים והמורות המלמדים וושו מאוגדים תחת ארגון מקומי אשר מאיית את שם הענף כ-“אושו“, למרות שבאופן עקרוני נהוג לכתוב בעברית “וושו“.

וושו - קונג פו סיני עם חרב

 

מתחרים ישראלים בקונג פו “וושו” משתתפים בתחרויות בינלאומיות באירופה וסין בהצלחה רבה, ומתחרה מרחובות בשם אנסטסיה קיריליוק אף זכתה במדלית זהב מספר פעמים באליפות העולם שנערכה בסין.

תצוגת Wushu בזוגות

לרוב, בתי ספר אשר מלמדים “וושו” (Wushu) מלמדים במקביל גם קיקבוקסינג סיני: סאנדה/סאנשו ומקיימים תחרויות במגע מלא עם מיגון.

 

לחצו למעבר אל עמוד סרטוני קרבות, תחרויות ותרגול וושו (עם ובלי כלי נשק)

רוצים ללמוד וושו ולעוף עם חרבות ומקלות?
צפו בכל המורים לוושו ברחבי ישראל

וושו-אושו קרית גת

באינדקס המאמנים של ישראל דוג’ו תוכלו למצוא בקלות מגוון חוגי קונג פו וושו לילדים, נוער ומבוגרים

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support