כל המידע על סמבו – Sambo

מה זה סמבו-SAMBO? איפה ומתי זה התחיל? איפה אפשר ללמוד?

סמבו היא  מערכת לחימה רוסית המבוססת על היאבקות מסורתית שפותחה בברית המועצות לשעבר. סמבו מכיל גם טכניקות ממגוון רחב של שיטות לחימה מסורתיות (יפניות וסיניות, כמו גם איגרוף מערבי).

בקצרה אפשר לומר שכיום סמבו היא שיטה להגנה עצמית וספורט לחימה רוסי.

“קומבט סמבו” (סמבו קרבי) מכיל רבים מהתרגילים אשר יש ב-Sport Sambo אבל עם דגש על “סיום הקרב” בחיסול היריב – לדוגמא במקום להטיל את היריב על הגב מטילים אותו על הראש.

 סמבו קרבי מכיל גם מגוון טכניקות קטלניות ומסוכנות אשר לא נלמדות בסמבו ספורטיבי אשר נועדו ברובן עבור כוחות שיטור וצבא.

קרבות סמבו

עד לא מזמן סמבו הייתה אומנות לחימה עם נוכחות חזקה בתרבות הרוסית ולא הייתה מוכרת במיוחד בשאר העולם, אך מאז שהתחילו לוחמי סמבו להיכנס לעולם ה-MMA בקרבות UFC וכו’, עלתה מאוד ההתעניינות בשיטה זו מעבר לגבולות רוסיה.

מקור שם שיטת הלחימה הרוסית “סמבו”, בביטוי הרוסי: SAMozashchita Bez Oruzhiya, אשר פירושו “הגנה עצמית בלי כלי נשק“.

מפתחי השיטה וסיל אושצ’פקוב יחד עם ויקטור ספירידונוב עבדו כדי לשלב טכניקות של אומנויות לחימה שונות ומגוונות כמו היאבקות תורכית, היאבקות גיאורגית, ג’ודו, ג’יוג’יטסו יפני ואומנויות לחימה זרות אחרות. אושפקוב היה אחד הסטודנטים הזרים הראשונים של מייסד הג’ודו קאנו ג’יגורו, הוא נסע להתאמן ביפן וקיבל חגורה שחורה בג’ודו ומאוחר יותר לימד ג’ודו את חיילי העילית של הצבא האדום.

הרקע של אמנויות הלחימה של ויקטור ספירידונוב היה בסגנונות הלחימה המקומיים השונים שנמצאו באזורים שונים של ברית המועצות, כמו הג’יו ג’יטסו היפני. הוא התרכז באמנויות לחימה תוך שימוש בטכניקה ולא בכוח גס לאחר שהוא שחווה פציעה במלחמת העולם הראשונה אשר הגבילה את השימוש בזרועו השמאלית.

מעניין לדעת ששני האבות של שיטת הלחימה הרוסית סמבו לא עבדו יחד כדי לפתח את הסגנון שלהם; במקום זאת, הסגנונות האישיים שלהם התפתחו למערכת אחת באמצעות התלמידים שלהם והחיילים הרבים שהם אימנו אשר ספגו את השיטות והטכניקות.

בשנת 1938 אימצה ברית המועצות את הסמבו כשיטת הלחימה הרשמית וספורט הלחימה של כלל ברית המועצות.

שמותיהם של מפתחי הסמבו באנגלית נכתבים כך: Vasili Oshchepkov, Viktor Spiridonov

 

YouTube video

 

הסמבו הוכיח את עצמו כשיטת לחימה חזקה מאוד שנותנת למתאמנים מגוון רחב של טכניקות ויכולות לחימה.

בין לוחמי ה-MMA שזכו להצלחה גדולה בזירת הלחימה המשולבת ניתן למצוא את פיודור ימליאננקו ו- חביב נורמגומדוב,  שני לוחמים חזקים מאוד אשר התחילו את דרכם בסמבו והתחרו בתחרויות סמבו רבות.

 

מורים מאמנים סמבובאינדקס המאמנים של ישראל דוג’ו תוכלו למצוא בקלות שיעורי סמבו למבוגרים וגם חוג סמבו לילדים

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support