כל המידע על קיקבוקס, קיקבוקסינג – Kickboxing

כל המידע: מה זה קיקבוקסינג? איפה זה התחיל? איפה אפשר ללמוד?

“קיקבוקסינג” הוא מונח המתייחס לספורט לחימה מודרני, לעתים נכתב “קיקבוקסינג” או “קיקבוקס“.

קיקבוקס היא שיטת לחימה המתמקדת בעיקר בבעיטות ואגרופים, אשר הופיעה לראשונה ביפן בקרבות במהלך שנות ה-60 של המאה שעברה.

לאחר מכן הופיעו שיטות דומות ואירועי קרב דומים ברחבי העולם: בארה”ב, הולנד ורחבי אירופה, עם הזמן התארגנו אירועים גדולים כמו תחרויות K1 / Glory ועוד, בעבור קרבות בין מתאמנים ומתאמנות בקיקבוקסינג.

בכל תחרות החוקים שונים קצת (לדוגמא הבעיטות המותרות וכו’. חשוב לדעת שתחרויות קיקבוקסינג פתוחות למתאמנים משיטות שונות כמו קראטה, טאקוונדו וכו’.

קיקבוקסינג קיקבוקס

ההיסטוריה של קיקבוקסינג

ניתן לייחס את מקורותיו של הקיקבוקסינג למגוון אומנויות לחימה שמקורן בתרבויות קדומות כמו סין, יפן ותאילנד. בסין תרגלו אומנויות לחימה להגנה עצמית ושימשו גם חיילים בקרב. צורות רבות של אומנויות לחימה סיניות (קונג פו) שילבו בעיטות ואגרופים. ביפן, אומנויות לחימה יפניות שימשו גם להגנה עצמית, וברבות היה שימוש בבעיטות ואגרופים. קראטה שמקורו באוקינאווה (היום יפן אך בעבר ממלכה עצמאית) השפיע במיוחד בפיתוח הקיקבוקסינג, שכן הוא שילב טכניקות אגרופים ובעיטות כאחד.

בתאילנד, נוצרה צורה של אומנויות לחימה המכונה Muay Boran. מואי בוראן היה סוג של קרב לא חמוש ששילב תקיפות עם הידיים, הרגליים, המרפקים והברכיים. עם הזמן, מואי בוראן התפתח אל מה שהיום נקרא: מואי תאי – איגרוף תאילנדי, שהפך לספורט הלאומי של תאילנד. לוחמי מואי תאי היו ידועים בבעיטות ובחבטות החזקות שלהם, ולעתים קרובות קרבותיהם משכו קהל רב.

 

התפתחות הקיקבוקסינג כספורט

הצורה המודרנית של קיקבוקסינג מקורה ביפן בשנות ה-60.

הספורט נקרא בתחילה קראטה מגע מלא והוא נוצר על ידי אוסמו נוגוצ’י, אדם אשר קידום איגרוף ספורטיבי תחרותי ביפן. קראטה מגע מלא שילב את החבטות והבעיטות של הקראטה, אך גם אפשר ללוחמים להשתמש בברכיים ובמרפקים. קרבות קראטה במגע מלא נערכו בזירה, והלוחמים לבשו כפפות וציוד מגן.

בשנות ה-70, הקיקבוקסינג התפשט לארצות הברית ולאירופה, שם הוא זכה לפופולריות כסוג של אמנות לחימה וכספורט לחימה. קרב הקיקבוקסינג המקצועי הראשון נערך בלוס אנג’לס ב-1974, והתאחדות הקיקבוקסינג העולמית נוסדה ב-1976 כדי לפקח ולקדם את ענף הספורט.

בשנות ה-80, הקיקבוקסינג הפך לספורט פופולרי באסיה, במיוחד ביפן ובתאילנד. משחקי קיקבוקסינג ביפן שודרו לעתים קרובות בטלוויזיה ומשכו קהל רב. במקביל גם איגרוף תאילנדי המשיך לצמוח בפופולריות, כאשר לוחמים מתאילנד נסעו למדינות אחרות כדי להתחרות.

קיקבוקסינג מואי תאי תל אביב רמת גן

כללים ותקנות של קיקבוקסינג

הקיקבוקסינג נשלט על ידי מערכת חוקים וכללים המשתנים בהתאם לארגון ולמדינה בה מתקיים המשחק. באופן כללי, קרבות קיקבוקסינג נערכים בזירה, והלוחמים לובשים כפפות וציוד מגן. כללי הקיקבוקסינג בדרך כלל מאפשרים ללוחמים להשתמש באגרופים, בעיטות, ברכיים ומרפקים, אם כי השימוש במרפקים אסור לרוב בארגונים מסוימים.

הניקוד במשחקי קיקבוקסינג מבוסס על שיטת נקודות, כאשר השופטים מעניקים נקודות עבור חבטות נקיות בראש ובגוף. נוקאאוטים ונוקאאוטים טכניים אפשריים גם הם, כאשר השופט עוצר את הקרב אם לוחם אחד אינו מסוגל להמשיך, על מנת לשמור על בריאות המתחרים.

 

ישראלים אשר הגיעו להישגים בתחרויות קיקבוקס וקיקבוקסינג בינלאומיות:

+ אבנר שלום: מהאלופים הישראלים הראשונים בענף האיגרוף התאילנדי בחו”ל. התחיל את דרכו כשהיה נער כתלמיד של דניס הנובר בשיטת דניס הישרדות, ומאוחר יותר יצא להתגורר בהולנד שם רכש הכשרה מלאה בקיקבוקסינג ואיגרוף תאילנדי והגיע להישגים. כיום הוא מלמד איגרוף תאילנדי וקיקבוקסינג בהרצליה ומלווה לוחמים ישראלים מקצועיים בהתפתחות בתחום (כמו לדוגמא נתן לוי שהיום מתחרה ב-UFC).

+ יוליה סצ’קוב: לוחמת ישראלית שמזה שנים משתתפת בתחרויות קיקבוקסינג בהצלחה יפה ברחבי אירופה והעולם.

 

 

לחצו למעבר אל עמוד סרטוני קרבות ותרגול קיקבוקסינג

רוצים ללמוד קיקבוקס?
כל המאמנים והמורים לקיקבוקסינג

 

באינדקס המאמנים של ישראל דוג’ו תוכלו למצוא בקלות מגוון חוגי קיקבוקסינג למבוגרים, ילדים ונוער

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support