איזו אומנות לחימה הכי מתאימה לנשים, נערות וילדות? ואיפה יש קבוצות לנשים בלבד?

מהן שיטות אומנות הלחימה שהכי מתאימות עבור נשים, נערות וילדות?

כשיש עניין מצד נערה, ילדה או אישה בוגרת להתאמן באומנות לחימה, לפעמים מתעוררות בה ספקות. אולי במועדון אליו תלך לא יהיו נשים אחרות? איך יתייחסו אליה? ועוד…

האמת היא ששאלות האלו רלוונטיות והגיוניות – כמובן שקל יותר לאישה/נערה/ילדה להתאמן בקבוצה מעורבת בה כבר יש כמה בנות או נשים אחרות שמתאמנות.

 

מספר היבטים החשובים בהקשר זה:

01 האווירה שמשרה המאמנ/ת
חשוב מאוד שהמאמן הראשי, שהוא הדמות אשר קובעת את האווירה ומה “מקובל” בזמן אימון תהיה חיובית והוגנת, כלפי נשים וגברים כאחד. נשים לא צריכות “הנחות”, הן כן צריכות יחס שווה והוגן כמו כל אחד ואחת.

*אנו מציינים פה “מאמן” ולא “מאמנת” כיוון שבערך 90% מקבוצות אומנות הלחימה בארץ מודרכות על ידי גברים, למרות שכמות המורות המלמדות אומנות לחימה בארץ גדלה בהתמדה כל שנה וזה משמח מאוד!

 

YouTube video

 

02 מעדיפה להתאמן רק עם בנות/נשים?
מבחינה מציאותית ופרקטית, לכל אישה/נערה שרוצה להגיע לרמות גבוהות ביכולת לחימה והגנה עצמית, כדאי להתאמן גם עם בנים וגברים.

אך זה לגיטימי לגמרי להעדיף להתאמן בקבוצות אומנות לחימה של נשים בלבד.
לעתים בקבוצה כזו יש הרגשת בטחון ופתיחות אחרת.

פעמים רבות נשים נוטות ללמוד טכניקות הגנה עצמית באופן יעילה יותר מאשר גברים.
זאת כיוון שהן פחות משתמשות בכוח כאשר הטכניקה עצמה לא מספיק טובה (כמו גברים אשר מפצים לעתים על טכניקה לא מספיקה חדה על ידי תוספת של כוח גס).

לכן זה יכול להיות מעולה ללמוד בקבוצה של נשים עם מאמנת/מדריכה בעלת זווית ראיה נשית לאומנות לחימה.

ילדות וילדים חזקים - חוג אומנות לחימה

03 ובגילאים צעירים יותר

בגילאים צעירים ההיבטים שאספנו מעלה פחות מהותיים, אך מה שכן חשוב הוא שהמאמנים (מאמן/מאמנת) ידאגו תמיד שאם יישמעו באולם האימון משפטים כמו “בנים יותר חזקים מבנות“, אז יושמע גם משפט מאזן מהצד השני – משפט אמיתי כמו “בנות חזקות ויכולות לעשות כל מה שבנים עושים, באותה הרמה, או טוב יותר“.

 

המטרה של אימון באומנות לחימה היא להוציא את המיטב מהמתאמנים: ילדים, בני ובנות נוער, נשים וגברים. האווירה, המילים שנשמעות בזמן האימון, החיזוקים והמשוב מהמדריכים והמדריכות, כל אלו מתחברים יחדיו ליצירה של כוח חזק אשר משפיע על המתאמנים.

 

נשים, נערות וילדות יכולות ללמוד כל אומנות לחימה שמעניינת אותן!


 

לחצו כאן לרשימה המלאה של נשים חזקות שמעצימות נשים ונערות אחרות, ומלמדות הגנה עצמית ואומנויות לחימה בארץ:

מורות נשים אשר מלמדות הגנה עצמית – אומנות לחימה לנשים בלבד

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support