היתרונות של ריצה עבור אמני לחימה (או כל אחד!)

אנשים רבים מתאמנים באומנויות לחימה כדי להגיע לרמת כושר ולרזות, וזה בהחלט אפשרי לעשות זאת באמצעות שילוב של אימון ותזונה. אבל אם אתם מחפשים להביא את הכושר שלכם לרמות גבוהות יותר, ייתכן שיהיה טוב להוסיף אימון אחר מחוץ לדוג’ו. כאשר מדובר על השגת תוצאות, ריצה היא אחת הפעילויות הטובות ביותר.

 היתרונות העיקריים של ריצה:

1. חיזוק המפרקים  

אימון אירובי מחזק את המפרקים – בעת האימון, הסחוס בירכיים, בברכיים ובקרסוליים מתכווץ ומתרחב. פעילות זו שואבת חמצן ושוטפת החוצה  פסולת כדי להזין את הסחוס. לפי פרופסור ג’יימס פרייס מאוניברסיטת סטנפורד “ללא פעילות גופנית, תאי הסחוס חלשים וחולים”.

ריצה גם מחזקת באופן ספציפי את הרצועות המסייעות למפרקים, מה שהופך אותם ליציבים יותר ופחות רגישים לנקעים, דבר שיועיל לכל אמן לחימה, בין אם אתם עושים ג’יו-ג’יטסו, טאקוונדו, ג’ודו וכו’.


2. עזרה בהורדת משקל / שריפת שומן

הורדת משקל ושריפת שומן - דיאטה בריאה

בעוד יש דרכים ותרגילים לעזור לרדת במשקל או לשרוף שומן, ריצה היא אחת הטובות ביותר, וכל מה שצריך הוא זוג נעליים טובות ורצון.  התוצאות הטובות ביותר לשריפת שומן מגיעות בדרך כלל מאימונים HIIT (high intensity interval training) – אירובי באינטרוולים. בסביבות 25-30 דקות, אינטנסיבי.


3. חיזוק השרירים וצפיפות העצם של הרגליים, הירכיים והגב

חיזוק השרירים וצפיפות העצם של הרגליים, הירכיים והגב - עבור אומנות לחימה

ריצה מחזקת את השרירים שלך ויציבות הגוף. כמו כן, ההשפעה המתמדת המתרחשת במהלך ריצה היא משמעותית להגדלת צפיפות העצם, כל עוד משלבים תזונה בריאה.

 

4. חיזוק בריאות כלי הדם והלב

תחרות ריצת שטח

כושר אירובי טוב עוזר לך להיות ברמת ביצוע טובה לפרקי זמן ארוכים יותר. מה שרלוונטי ביותר למי שמתאמן באומנות לחימה בה יש קרבות או ספארינג. ואם יש לך מחשבות כלשהן על להגיע לרמת לחימה מקצועית – זה חייב להיות משולב עם יכולת אירובית גבוהה.

 

5. שיפור הנשימה

תירגול נשימה מתחת למים - שחיה וצלילה

בעוד הלב וכלי הדם מסייעים לדם לקבל חמצן וחומרים מזינים בעת פעילות, היכולת של הריאות לספוג יותר חמצן עם פחות נשימות משתפרת. ריצה מסייעת לחזק את הריאות ולהגביר את יכולת הריאות. בצורה זו אפשר להרגיש שקל יותר לשמור על הנשימה בספארינג או תחת הלחץ של אימון אינטנסיבי.

אם אתם שוקלים להוסיף ריצה או כל אימון כושר חדש, חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה לפני כן כדי לוודא שאתם עושים זאת בבטחה.

ריצה נעימה!

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support