כיצד יוגה יכולה לעזור לשפר את כישורי אומנות הלחימה שלכם

על פני השטח רבים מניחים כי יוגה ואומנויות לחימה הן הפכים מוחלטים. אבל ברגע שמביטים מקרוב, למעשה יש לאמנויות לחימה ויוגה יותר במשותף ממה שרובנו חשבנו!

קודם כל, היסודות של שתי שיטות התרגול במודעות ותודעה, הן על המזרן ובחיים. כל מי שעוסק באומניות לחימה לעיתים קרובות רואים בדרך אומנות הלחימה הרבה יותר מסתם ספורט או תרגול של הגנה עצמית – זו פילוסופיה, אמנות ואורח חיים.

בדומה ליוגה המתמקדת בתנועות ובנוכחות עם מודעות, התגלמות ודיוק.

לכןאין זה מפתיע שתנוחות ואסאנות שונות הנמצאות ביוגה יכולות לתרום לשיפור הביצוע של טכניקות המשמשות ללא הרף בסגנונות רבים של אומנויות לחימה. יוגה ואומנויות לחימה מתחברות יחד ללא מאמץ כמו יין ויאנג, ומאזנות זו את זו ליצירת שילוב חזק.

הנה חמש סיבות מדוע אנו מאמינים שיוגה היא כלי מעולה לחזק את היכולות שלכם באמנויות הלחימה:

01. חיזוק הסיבולת

עם תרגול קבוע של יוגה, הסיבולת הנפשית והפזית תתפתח בהכרח. אם אתם מחפשים לשפר את כוח הגוף הכללי, היכולת להחזיק אסאנות שונות או תנוחות יוגה לפרקי זמן ארוכים תשמש אתכם מאוד על ידי הגברת הסיבולת והקשיחות הנפשית. כבונוס, טכניקות הנשימה והמדיטציה אשר לומדים באמצעות יוגה עשויות לעזור גם לנקות את המחשבה ביתר קלות ומגבירות את המיקוד.

כפי שאולי כבר ידעתם, היכולת להתמקד היא אחד ההיבטים המהותיים של אומנויות לחימה. עם תרגול קבוע של יוגה, אפשר לחזק את זה עוד יותר.

עמידת יוגה כמו תנוחת הגמל תאפשר לכם לפתוח את החזה ולא רק שיעזור להתמודד עםאימונים; זה גם ייתן לכם יותר מקום לנשום. בקיצור, יותר חמצן בגוף = יותר כוח.

גמישות על ידי יוגה עבור אומנות לחימה

02. פיתוח ושיפור הגמישות

גמישות נתפסת לרוב כאחד היתרונות העיקריים של תירגול יוגה והיא בהחלט מועילה ביותר עבור המתאמנים באומנויות לחימה. גמישות משפרת מאוד את היכולת לבעיטות גבוהות כמובן וגם מסייעת במניעת סיכונים לפציעות במהלך קרבות ואימונים.

03. שיפור שיווי המשקל

יוגה היא דרך מעולה ויעילה לשיפור שיווי המשקל. יוגה יכולה לעזור בשיפור שיווי המשקל שלנו באמצעות מודעות מוגברת של הנפש והגוף שלנו – מכיוון שהם קשורים זה לזה באופן מהותי וחזק.

אף על פי שיוגה אכן דורשת שימוש בכוח פיזי ובגמישות, היא גם דורשת מאיתנו להיות מודעים למחשבות שלנו ולאנרגיה בגוף. ככל שהנפש והגוף יותר באיזון הדדי, כך נוכל להשיג איזון גופני יותר.

יוגה לגברים

04. חיזוק שרירי הבטן (שרירי הליבה – CORE)

שרירי הליבה הם מהותיים ביותר למתאמנים בכל שיטת אומנות לחימה!

אף על פי שיוגה נחשב לתרגול בעל השפעה נמוכה, הוכח שהיא יעילה מאוד בפיתוח וחידוד השרירים.

כאשר אנו משתמשים בשרירי הליבה בתדירות גבוהה יותר, סביר שנחווה גידול עצום בכוח המועיל במיוחד לתרגולי אומנויות לחימה. ובונוס נוסף הוא דחיפה להשיג את אותם שרירי הבטן שתמיד חלמת עליהם!

05. שיפור יכולת ההחלמה

עיסוק באומנות לחימה כמובן לא מגיע בלי סיכונים, וכולנו יודעים שזה מבאס ביותר לשבת בצד ולא להיות מסוגלים להתאמן בזמן תהליך התאוששות. החדשות הטובות הן שיוגה לא רק מונעת פציעות אלא גם עוזרת להאיץ את הריפוי שלהן!

גמישות לאומנות לחימה

אם אתם מעוניינים לשפר את היכולות שלכם אומנויות לחימה, לבעוט גבוה יותר ולהיות גמישים יותר אנו בהחלט ממליצים לשלב תכנית יוגה מקיפה לאימון קבוע בבית!

לחצו כאן למידע על התכנית המומלצת ביותר
(מוגדרת כתכנית לאנשי BJJ, אבל מתאימה לכל אומנות לחימה)

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support