קונג פו בטלוויזיה – איירון פיסט (נטפליקס)

איירון פיסט (“Marvel’s Iron Fist”) היא סדרה המתמקדת באמן לחימה בשם דני רנד, שלמד קונג פו מנזירים בעיר מסתורית אחרי שהמטוס של הוריו התרסק בהרים מושלגים והוא היה היחיד ששרד. הסדרה עלתה בנטפליקס במרץ 2017 ועונה שניה שודרה לאחרונה.

העונה הראשונה קיבלה ביקורות מעורבות, והמון ביקורת על כך שהדמות הראשית אמורה להיות של לוחם קונג פו מהטובים בעולם (אם לא הטוב ביותר), אך בסדרה זה לא ממש נראה ככה.
בעונה השניה ששוחררה על גבי נטפליקס לאחרונה (ספטמבר 2018), נעשו מאמצים רבים לשפר את סצינות הלחימה. ואכן, העונה השניה של “איירון פיסט” קיבלה ביקורות טובות בהרבה מן העונה הראשונה.

איירון פיסט קונג פו נטפליקס

הגיבור – The Immortal Iron Fist
דני רנד, היה ילד בן 12 כשהמטוס הפרטי בו נסע עם הוריו התרסק בהימלאיה. לאחר שהיה השורד היחידי מההתרסקות, הוא נאסף על ידי נזירים, שהתמחו בקונג פו.
הוא גדל ב- “קאן-לאן”, עיר מיסטית מלאת אמני לחימה, בה הכבוד הגדול ביותר הוא להיבחר להיות “אגרוף הפלדה” (נשמע טוב יותר באנגלית), והוא התאמן כל חייו על מנת להיות הלוחם הטוב ביותר ולהיות המגן של העיר.

כפי שמראים בעונה השניה של איירון פיסט, על מנת לזכות בכבוד, היה עליו לעבור סדרה של קרבות, כשבאחרונה נלחם מול חברו הטוב, והביס אותו.
לאחר מכן, הפך לגיבור-על אמיתי, כשקיבל את עוצמת אגרוף הפלדה (אחרי שנלחם עם דרקון).

 

חזרה למציאות
גם בעונה הראשונה של הסדרה היו סצינות אומנות לחימה וקרבות סבירים בהחלט. במיוחד אלו של הדמות קולין ווינג (חברתו של דני רנד, המגולמת על ידי ג’סיקה הנוויק).
דמותה היא של מהגרת יפנית, אשר למדה את רזי הקראטה והג’וג’יטסו היפני מסבא שלה.

YouTube video

כוריאוגרפית הלחימה בעונה השניה של איירון פיסט בויימה על ידי קלייטון ברבר, אשר היה אחראי בתפקיד זהה גם בסרט בלייד 2, אימן את מייקל בי. ג’ורדן ל- “קריד” (עם סילבסטר סטאלון) והיה אחראי גם על הכוריאוגרפיה בסצנות אומנות הלחימה בלהיט הגדול של מארוול מתחילת 2018 – “הפנתר השחור”.

YouTube video

 

לדברי הכוריאוגרף “אתה יכול לקבל שחקנים לגמרי לא ספורטיביים, אבל בסוף הם מעולים בסצנות לחימה על המסך, כי הם השקיען את הזמן ונתנו את הלב באימונים…” ואף הוסיף “הם לא צריכים להיות מומחים באומנות לחימה – קונג פו, קראטה או כל שיטה אחרת, אנחנו מלמדים אותם מספיק כדי שהם יוכלו לשכנע את הצופים שהם מסוגלים לעשות את מה שהם עושים. זוהי האומנות.

 

הקרב הגדול

בעונה הראשונה ובמיוחד השניה מכילות שלל סצינות אומנות לחימה מצויינות, אך על מנת להימנע מספויילרים הסרטון הבא הוא מהעונה השניה של לוק קייג’, גיבור על אחר המשודר בנטפליקס וחבר טוב של דני רנד, פה הם נלחמים בסצינה משותפת:

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support