מיהם המתאבקים הטובים ביותר בהיסטוריה

היאבקות היא מאומנויות הלחימה העתיקות ביותר בעולם ואחת מסגנונות הלחימה היעילים ביותר. מתאבקים חזקים מציגים תוצאות מעולות בספורט לחימה MMA מול לוחמים מאומנויות לחימה שונות.
בואו נסתכל על כמה מהמתאבקים הגדולים שהדהימו את העולם עם היכולות שלהם לאורך השנים:

7. ג’ורדן בורוז

YouTube video

בורוז הוא מתאבק אמריקאי צעיר ששמו לעתים קרובות צץ במהלך דיונים על מי הוא המתאבק הטוב ביותר אי פעם. נולד בשנת 1988, ג’ורדן בורוז כבר צבר שיא NCAA מרשים (אליפות המכללות) ושתי אליפויות ארציות. הוא זכה במדליית זהב באולימפיאדת 2012, ארבע מדליות זהב באליפות העולם, ושתי מדליות זהב באליפות אמריקה.

בורוז סיים את תקופת הקולג’ עם שיא הכולל של 128-20. וכיום הוא מדורג לרוב במקום השני בכל הזמנים בארה”ב מבחינת כמות התארים שהשיג.

 

 

6. דן גייבל

YouTube video

גייבל זכה במספר רב של תארים ארציים בזמן שהיה חבר בנבחרת ההיאבקות של אוניברסיטת איווה. ההצלחה שלו כמתאבק קולג’ סיפקה לו מקום בנבחרת האולימפית של ארה”ב והוא ניצח באולימפיאדת 1972 – שם זכה במדליית זהב בהיאבקות.

לאחר שהשיג את מדליית הזהב האולימפית, החליט גייבל על פרישה כמתאבק פעיל אך המשיך כמאמן. הישגיו של דן גייבל כמאמן מתאבקים אף עולים על הישגיו האישיים בתחום ההתאבקות.

הוא התחיל כעוזר אימון בנבחרת ההיאבקות של אוניברסיטת איווה, ומהר מאוד התקדם לתפקיד המאמן הראשי. הוא היה אחד המאמנים המצליחים ביותר בהיסטוריה של NCAA (אליפות ההיאבקות של המכללות בארה”ב), כשהוביל את נבחרתו ל-45 אליפויות לאומיות, 152 אליפויות All America ו- 12 מדליות אולימפיות עם הנבחרת האולימפית של ארה”ב.

מה שבאמת הפריד בין גייבל לבין המאמנים האחרים של תקופתו היה היכולת העצומה שלו להפיק את הטוב ביותר מכל מי שהוא אימן.

 

5. ולנטין יורדנוב

https://www.youtube.com/watch?v=ZmBwlVon-pY

יורדנוב נולד בכפר קטן בבולגריה. הוא התחיל להיאבק כשהיה בן 10 וזכה באליפות אירופה הראשונה שלו כעשור לאחר מכן. הוא עבר לארה”ב ב -1990 שם המשיך הכשרתו וזכה בשבע אליפויות עולם במדליות זהב.

ולנטין יורדנוב זכה במדליית הארד בתחרות האולימפית הראשונה שלו בשנת 1992. לאחר מכן זכה במדליית הזהב באולימפיאדת הקיץ של 1996. הוא פרש זמן קצר לאחר ניצחונו. בשנת 2013 לאחר הוועד האולימפי החליט להסיר את תחום ההיאבקות מהמשחקים האולימפיים הוא החזיר את מדליית הזהב שלו במחאה על כך.

 

4. ג’ון סמית’

YouTube video

ג’ון סמית’, יליד 1965, הוא אחד המתאבקים האמריקנים המוערכים ביותר. ההצלחה שלו החלה בקולג’ אז זכה בשתי אליפויות לאומיות. לאחר ימי הקולג’ שלו, זכה סמית’ בשתי מדליות זהב אולימפיות, ארבע מדליות זהב באליפות העולם, ושתי מדליות זהב של “פאן-אמריקן”. נכון להיום, אין אף מתאבק אמריקני אחר עם כמות הישגים כזו.

סמית התחרה באליפויות המכללות (NCAAs) כחלק מנבחרת אוניברסיטת אוקלהומה. רקורד הקרבות שלו עמד על 154-7-2 במהלך שנותיו שם.

לאחר הקריירה הענקית שלו, הפך סמית’ למאמן הראשי של נבחרת ההיאבקות של אוניברסיטת אוקלהומה. השיא שלו כמאמן הוא 425-63-6 ותלמידיו זכו יחד ב-32 אליפויות לאומיות.

 

 

3. חמיד סוריאן

YouTube video

אין עוררין על כך שחמיד סוריאן הוא אחד המתאבקים הטובים ביותר בעולם בתחום ההיאבקות יוונית-רומית. יליד 1985, המתאבק האיראני זכה כבר בשש אליפויות עולם. הוא זכה במדליית זהב במשקל 55 ק”ג באולימפיאדת 2012, ובכך הפך האיראני הראשון להגיע להישג זה. סוריאן מחזיק גם בשתי אליפויות אסיה במדליות זהב וזכה גם בזהב פעמיים בגביע העולם בהיאבקות.

בשל הישגיו על המחצלת יש שמכנים אותו “גאון”. בהתחשב בגילו הצעיר, ייתכן שהוא עוד לא סיים לעשות בית ספר למתאבקים אחרים.

 

 

2. קייל סנדרסון

YouTube video

סנדרסון הוא כנראה המתאבק האמריקאי הטוב ביותר בתקופה האחרונה. המסע שלו לגדולה התחיל באליפות המכלללות NCAA בה הוא הגיע לשיא עצום של 159-0. קייל סנדרסון זכה גם בארבע אליפויות מכללות נוספות במהלך ימי הקולג’ שלו, וזכה לתואר “המתאבק המצטיין של השנה” ארבע פעמים.

לאחר מכן ייצג סנדרסון את ארה”ב במשחקים האולימפיים של 2004, שם זכה במדליית הזהב בהיאבקות. בימים אלו הוא מתפקד כמאמן הראשי של אוניברסיטת פנסילבניה שם הוא זוכה להצלחה רבה עם חניכיו.

 

 

1. אלכסנדר קרלין

https://www.youtube.com/watch?v=6g21jEuHZvs

רבים טוענים כי אלכסנדר קרלין הוא המתאבק היווני-הרומי הטוב ביותר שאי פעם התחרה בתחום. הוא נולד בתנאים הקשים והקפואים של סיביר ב -1967. אביו עודד אותו להתאמן בספורט, אבל הוא לא גילה את ההיאבקות עד שנות העשרה שלו.

מהרגע שהתחיל להתאמן בהיאבקות, התברר שהוא החזיק בכשרון טבעי, ונעשה מהיר יותר ממתחרים שהתאמנו כל חייהם. הוא זכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות, 9 מדליות זהב באליפויות העולם, 12 מדליות זהב באליפויות אירופה, ואינספור אחרות. בסוף הקריירה שלו, צבר קרלין סך של 29 מדליות זהב ומדליית כסף אחת.

רקורד קרבות ההיאבקות הכולל שלו הוא 887-2.

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support