
למה כדאי לכם להתחיל לעשות מקלחת קרה באופן קבוע
ההשפעה של מקלחת קרה על גוף האדם היא מדהימה.
החל משיפור הייצור של גלוטתיון (נוגד החמצון הטבעי החזק ביותר בגוף האדם) ועד להפחתת דלקות והגברת הטסטוסטרון הגברי, חשיפה לטמפרטורה קרה נותנת המון יתרונות בריאות, והמון יתרונות אנטי אייג’ינג נגד הזדקנות, לדוגמא:
-
הורדת השומן בגוף
-
העלאת רמות ההורמונים
-
שיפור ביצועים מיניים ופוריות
-
הורדת סוכר בדם
-
חיתוך תאוות אוכל (פחות רעב)
-
שיפור בתפקוד בלוטת יותרת הכליה (האדרנל)
-
תיקון בעיות בבלוטת התריס
-
שיפור התפקוד החיסוני
-
שיפור איכות השינה העמוקה
-
הגברת סובלנות לכאב
-
הפחתת דלקתיות
בשל כל אלו (וזה המון, כפי שאתם רואים)… בין אם זה חורף (עבור אמיצים), קיץ, אביב או סתיו, מומלץ לתחיל כל יום במקלחת קרה קרה של 2-5 דקות, וגם לסיים כל אימון עם מקלחת קרה דומה.
ואם תרצו לקחת את זה שלב אחד קדימה: בחודשי הקיץ, אפשר להוסיף גם אמבטיית קרח של 20-30 דקות פעם בשבוע.
ספורטאים מקצועיים רבים משלבים זאת כיום כחלק מהדרך שלהם לשמירה על הגוף בריא וחזק. שווה לנסות!

שאלה ותשובה: קפוארה גיל 3 (טרום טרום חובה)
שאלה שהתקבלה למערכת ישראל דוג’ו:
שלום,אשמח לקבל פרטים לגבי חוג קפוארה לגיל 3. במידה ואין, אשמח לשמוע גם לגבי חוגים אחרים לגיל 3 (בנים).תודה רבה,יעל
תשובת צוות הפורטל:
יעל שלום,
נכון לרגע זה אינדקס המאמנים הארצי אצלנו לא מציג מידע על שיעורים לגילאי טרום, אך זה ייתווסף בקרוב.
בשלב זה תוכלי לראות את כל מורי הקפוארה ואף לסנן לפי איזור כאן
אם תרצי לשקול גם שיטות אחרות – כלל המורים והשיטות כאן
נציין שלפי המידע ברשותנו מורים רבים מקיימים אימונים בקבוצות “טרום”,
ואת יכולה בקלות גם לשלוח הודעה למורים דרך עמודי הפרופיל ולשאול בהקשר זה 🙂
– – – שיהיה בהצלחה!

המתאגרף איוונדר הוליפילד ואימו
.אנשים לא יודעים, אבל למרות שאיוונדר הוליפילד הוא היום אדם אדיב, צנוע ונעים הליכות, הוא לא נולד בבוורלי הילס או במנהטן. בדיוק כמו מייק טייסון הוא נולד במה שנקרא “הגטו”.
אמו שלחה אותו בילדותו להתאמן באגרוף במועדון, בגיל 11 הפסיד קרב והחליט שהוא פורש, ואז אמרה לו: “אני לא מגדלת ותרנים, תחזור למועדון“. הוא הפסיד קרב שני ושוב רצה לוותר, אבל האמא לא ויתרה והתעקשה שהוא ימשיך.
לימים איוונדר הוליפילד אמר: “אם אמא שלי לא היתה מתעקשת וקשוחה איתי, בקלות יכולתי לסיים כמו מייק טייסון, זה שאני מנומס ומתנהג בכבוד, זה כי ככה אמא גידלה אותי“.
לימים איוונדר הוליפילד הפך לאחד אלופי האיגרוף הגדולים. פעמים רבות כתבתי על חינוך, על הורים שטוענים כי “אינם רוצים שילדיהם יחוו כישלון” ולכן לא נותנים להם להתמודד.
עבור הורים רבים הילד מחליט כמה ולאן הוא הולך וכשטיפה קשה לו או משעמם לו, הוא עוזב.
בעבר כששאלתי הורים “למה הילד לא מתמיד”? הם ענו “נמאס לו, משעמם לו, מה אתה רוצה שנכריח אותו” ?
למה לבית ספר מכריחים את הילדים ללכת? כי יש חוק. מזל שיש חוק כי יש הורים שאם לא היה חוק, גם זה היו מוותרים עליו. חינוך וסמכות הורית, זה אומר להתעמת עם הילד, להתעקש מולו על מה שהורים יודעים שחשוב וערכי.
להתעקש זה דורש אנרגיה אבל כמו שנאמר: “חינוך, שורשיו מרים אך פירותיו מתוקים“…
—-
נכתב על ידי יעקב דסקלו – מורה וותיק ורב ידע באיגרוף קלאסי ומקצועני המלמד בנהריה ובתל אביב

מכתב להורים לילדים צעירים על משמעת
אחד התפקידים החשובים ביותר שהורים חייבים להנחיל לילדיהם הוא המשמעת העצמית. משמעת עצמית היא היכולת לעשות מה שצריך לפני מה שאתה רוצה.
משמעת עצמית מבטיחה:
1. חיזוק קשיחות מנטלית.
2. חיזוק היכולת יכולת להתמודד עם פיתויים ודחפים.
3. חיזוק כח הרצון.
בלי משמעת עצמית אין התמדה, אי אפשר להצליח!
פסיכולוגים מגדירים לרוב ‘תוצאות חיוביות בחיים’ כתמהיל שכולל משפחה, חברים, קריירה, בריאות וביטחון כלכלי”. אומר בראיון ל”מוסף כלכליסט” פרופ’ רוי באומייסטר. “כשאנחנו מנסים לבודד את תכונות האישיות שמסוגלות לנבא את התמהיל הזה, אנחנו מגיעים שוב ושוב רק לשתי תכונות: אינטליגנציה ומשמעת עצמית.
“אבל בעוד שאינטליגנציה היא נתון מוגמר יחסית, משמעת עצמית, היכולת להתמיד במשימה ולדחות סיפוקים, היא במקרים רבים חומר ביד היוצר. המשמעת העצמית קשורה לגנטיקה, אבל הרבה יותר מכך לחינוך ולסביבה. למעשה, בהסתמך על מה שאנחנו יודעים היום, היא כנראה היתרון הכי משמעותי שחינוך טוב יכול להעניק לילדים”.
אחת ההגדרות הטובות למושג משמעת עצמית: “משמעת עצמית היא היכולת לתת לעצמך פקודה ואז למלא אחריה” – פול מרטינלי.
אחד הדברים שאני נוהג לשמוע מאנשים חסרי משמעת עצמית הוא: “מה אין לי חיים? משמעת עצמית זה להיות משועבד, ללא חופש, לחיות כמו רובוט“
למעשה זה בדיוק ההיפך ממה שנכון, האמת היא שמשמעת עצמית היא מה שמבטיח לך את החופש, היא מה שמבטיח לך את היכולת “לרדוף אחר חלומותיך” ולהגשימם.
ראיתם פעם אדם ללא משמעת עצמית שהצליח לאורך זמן? ראיתם פעם אדם שלא הציב לעצמו יעדים וגם עמד בהם?
אם אתה רוצה להצליח, אתה חייב להיות מסוגל לתכנן נכון, אבל חשוב לא פחות לבצע מה שתכננת ולתחקר מה שביצעת.
האם אנחנו יכולים לשפר את המשמעת העצמית שלנו?
אז מה הורים צריכים לעשות כדי לעזור לפתח משמעת אצל ילדיהם? “זו הנוסחה הישנה והקלאסית להורות טובה, שום דבר יוצא דופן“, אומר פלומין.
“הורים חמים ותומכים שמציבים גבולות ברורים ועקביים לילדים שלהם ואוכפים אותם בקפדנות. העניין של טבע וטיפוח יכול לבלבל כאן. יש הורים שמוותרים קצת לילדים שלהם כי הם חושבים שהם ירשו מהם את המשמעת העצמית הגרועה שלהם. מה שקורה במציאות הוא שההורים מקלקלים בעצמם דבר שהיה תקין לגמרי. הם חוזרים הביתה עם משמעת מרוקנת, לא מקפידים לאכוף את הכללים בבית, והילדים לא מקבלים הזדמנות לתרגל משמעת עצמית בעצמם”.
אנשים מאשימים את חוסר המשמעת שלהם בכמעט כל דבר שלא הצליחו להשיג בחיים. דיאטה, בריאות, חיסכון, דחיינות בעבודה. אפילו כדי למצוא זמן לבלות עם הילדים נחוצה משמעת עצמית. וכולם הרגישו שהם היחידים בעולם שפשוט אין להם מספיק ממנה”
אדם צריך לעשות מה שהוא התחייב, גם אם לא בדיוק הוא במצב הרוח לבצע את זה.
כמה כללים עליהם אני ממליץ, לחיים:
1. תתעורר בזמן.
היכולת של אדם להתעורר בזמן לפני העבודה, להתלבש, להתעמל ולהיות מוכן לפני שהוא יוצא לעבודה, זו הפגנה של משמעת עצמית.
2. תתנהג בכבוד לאחרים, גם לאלה שהולכים לאט לפניך, לאלה שחותכים אותך בכביש, לאלה שלא בדיוק נשמעים הכי חדים, חלק מהעניין במשמעת עצמית זה להיות סובלני לאחרים.
3. הקפד לאכול מה שנכון לך. לאכול מה שנכון ולא מה שמתחשק, הדרך לעשות מה שנכון לטווח הארוך ולא לספק דחפים קצרי טווח, זו גם כן הפגנה של משמעת עצמית.
4. תתאמן כל יום. לרוב האנשים אין את ההתמכרות או את האובססיה להתאמן כל יום. חלק מהעניין הוא לעשות את התרגול היומי בכל מצב רוח ולא בגלל שאתה אובססיבי או מכור לזה.
5. תעמוד בלו”ז. אנשים ממושמעים, יודעים להתחיל ולסיים את מה שהתחייבו בזמן, בלי סיפורים בגלל הסחות דעת ודחפים חיצוניים שיפריעו להם.
6. המנע מפיתויים. אל תיכנס לפינות כדי להוכיח שאתה יודע לצאת מהן. ההמנעות מהפיתוי היא דרך לשמר את המשמעת העצמית אצל אנשים ממושמעים. אם הבעיה שלך היא מתוקים, אל תיכנס לקונדיטוריה.
7. עשה מה שהתחייבת בלי שיצטרכו להזכיר לך.
8. ייצר לעצמך הרגלים בריאים. הדרך להיצמד לדרך הנכונה, היא לייצר הרגלים בריאים ולדבוק בהם.
—-
נכתב על ידי יעקב דסקלו – מורה וותיק ורב ידע באיגרוף קלאסי ומקצועני המלמד בנהריה ובתל אביב

שאלה ותשובה: קפוארה – גן חובה
שאלה שהתקבלה למערכת ישראל דוג’ו:
שלום,
חיפשתי טלפון באתר ולא מצאתי.
מעוניין לשאול לגבי אימון קפוארה לגן חובה.
אשמח אם תחזרו אלי
עופר
תשובת צוות הפורטל:
עופר שלום,אנא היכנס לקטגוריית המורים לקפוארה באתר,בחר במורים מאיזורכם והשאר פרטים בטופס הבקשה לאימון ניסיון.
– – – שיהיה בהצלחה!

חכמת התהליך
“כחיצים ביד גיבור, כן בני הנעורים” (תהלים קכ”ז ד)…
כבר בספר תהלים מדובר על “חכמת התהליך”, להתרכז בתהליך נכון, להקפיד על נכונות התהליך בדיוק כפי שאדם האוחז בקשת אם יאחוז בה נכון, יכוון נכון, ינשום נכון וישחרר את החץ נכון, הפגיעה תתרחש.
התמקדות בתהליך היא הדרך הנכונה, בדיוק כפי שזה יהיה בזבוז לשלוף חץ שהחטיא בגלל חוסר הקפדה על התהליך, כך גם יהיה נכון בכל תחום בחיים להקפיד על תהליך לימודי נכון, סבלני, שוב ושוב כשלאורך התהליך ניתן לתקן ולא לנסות לתקן תוצאה של תהליך שגוי.
אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה נוכחת בכל דבר בחיינו, המושג “במהירות לחיצת כפתור” שגור בפינו, אנחנו מוצפים באוטוסטרדות עצומות של מידע, מוצפים בגירויים חזותיים מכל כיוון, לכאורה הכל נגיש, הכל כאן כל מה שנדרש זה לשבת מול המידע ולגעת והנה כבר אנחנו משכילים, מיומנים, יודעים, הכל כאן רק מחכה שניקח.
אז זהו, הברכה היא גם הקללה. אנחנו נמצאים במצב בו יש היצף מידע, אבל ידע הוא לא מידע, ידע הוא תוצאה של תהליך ארוך. המוח האנושי של האדם בימינו לא שונה במיומנויות הלימוד שלו מהמוח של האדם משנת 100 לספירה. ידע הוא תוצאה של לימוד.
לימוד הוא תהליך שבו מעבדים מידע, לועסים ומעכלים, מקיאים, לועסים שוב ובסוף אם מתעקשים גם מצליחים. כשהמידע נגיש בכמויות יש יתרון, אבל אל תשכחו שצריך להיות מסוגל להפריד מוץ מן התבן, יש הרבה מידע כוזב, יש הרבה “חצאי אמיתות” ויש הרבה בולשיט מוחלט באריזה יפה עם הגשה כריזמטית.
יש הרבה סרטונים ערוכים שהוצאו מהקשרם ועוד שלל מניפולציות על דברים שנאמרים, כך שזה מכשיל גם אנשים שיודעים.
הטכנולוגיה היא דבר מדהים, אפשר לראות אלפי סרטונים מכל העולם בלחיצת כפתור, אפס מאמץ, אפס זמן.
יכולת הלימוד של המוח האנושי לעומת זאת, לא השתנתה ביחס למוח של אדם מלפני 2000 שנה.
אין עדיין טכנולוגיה שתוכל לגרום ללמידה, להטמעה של כישורים, עד לרמה של אוטומציה.
לטעמי הטכנולוגיה למרות שעשתה הרבה דברים טובים, כשאני מסתכל על מה היא עשתה למיומנויות הלימוד, אני רואה בעיקר ילדים, בני נוער ומבוגרים מוצפים בכירויים חזותיים ושמיעתיים, חסרי יכולת להתרכז למשך יותר מכמה דקות, חסרי יכולת לקחת תנועה בסיסית או תרגולת בסיסית ולחזור עליה אלפי פעמים לאורך חודשים, עד להפנמה והטמעה שלה בזיכרון השרירים.
.
אם ניקח את תחום הלחימה, מקצוע האגרוף לדוגמא, תהליך לימוד הוא משהו מאוד סזיפי, שורשיו יבשים ומרים, אבל פירותיו טובים.
בתהליך הלימוד יש כמה שלבים:
1. לימוד, הצורה התאורטית הכי קלה וביצוע מקל בלי שום לחץ עד לביצוע באויר בצורה מושלמת.
2. תרגול, ביצוע, מול פרטנר, בלי לחץ, כשהפרטנר מהווה עזר ולא מתנגד, ביצוע על שקים ובצלבוקס ועם הזמן מעלים את הקושי בלי שהפרטנר מתנגד אלה ממשיך ועוזר.
3. אימון, ביצוע התרגולת מול פרטנר בתרגילי קרב בהתנגדות מסויימת ועם הזמן בקרב אימון בקצב עולה.
זה מקביל לידע – הבנה – יישום.
כשאדם יודע, אחרי זה מבין מה שהוא יודע ובסוף מסוגל ליישם מה שידע והבין.
תבדקו את עצמכם מה במכלול הכישורים שאתם למדתם נמצא ברמה של יישום.
שם האמת מעבר לסיסמאות.
—-
נכתב על ידי יעקב דסקלו – מורה וותיק ורב ידע באיגרוף קלאסי ומקצועני המלמד בנהריה ובתל אביב

שאלה ותשובה: קרב מגע בחיפה
שאלה שהתקבלה למערכת ישראל דוג’ו:
שלום,אשמח לקבל בבקשה מידע אודות קרב מגע למבוגרים: עלויות ומועדים, כתובת, וכו’.תודה מראשערן
תשובת צוות הפורטל:
ערן שלום,
למיטב ידיעתנו בחיפה מיקום אחד ללימוד קרב מגע: מועדון קרב מגע בחיפה
– – – שיהיה בהצלחה!

שאלה ותשובה: חוג לילד בן 4 ביוקנעם
שאלה שהתקבלה למערכת ישראל דוג’ו:
שלום רב,
האם מתקיים חוג ביוקנעם, ומתאים לילד בן 4?תודה.עמיר
תשובת צוות הפורטל:
עמיר שלום,
מצ”ב לנוחיותך קישור – כלל המאמנים המופיעים אצלנו באינדקס ביוקנעם
תוכל לפנות אליהם ישירות באמצעות עמודי הפרופיל שלהם ולראות מידע מורחב.
– – – שיהיה בהצלחה!

שאלה ותשובה: חוג קפווארה לילדים
שאלה שהתקבלה למערכת ישראל דוג’ו:
היי
מעוניינת בחוג קפווארה לילדים 9,12מעוניינת בשיעור נסיוןתודה, אורית
תשובת צוות הפורטל:
אורית שלום,
אנא היכנסי לקטגוריית הקפוארה באתר,
בחרי במורים מאיזורכם והשאירי פרטים בטופס הבקשה לאימון ניסיון.
– – – שיהיה בהצלחה!

שאלה ותשובה: איפה יש קנדו בצפון
שאלה שהתקבלה למערכת ישראל דוג’ו:
שלום.אני מעוניין לדעת אם יש חוג קנדו.באזור חדרה והסביבה.תודה רבה.
עילאי
תשובת צוות הפורטל:
שלום רב,
למיטב ידיעתנו, הכי קרוב (ולאו דווקא שיעורי קנדו שוטפים, אלא כחלק מהפעילות השוטפת):
– סובוקאן רעננה
– איתמר זדוף בפרדס חנה (לא מלמד קנדו, אבל חרב באייקידו ואיאיידו – שליפה וחיתוך בחרב יפנית)
– אינזומה דוג’ו ביקנעם (לא בטוח מה הסטטוס של מועדון זה)
כל המורים לקנדו
– – – שיהיה בהצלחה!
מומלץ גם לקרוא על ההיסטוריה של הקנדו היפני